Wszystkie

No alerts found.

Znikające zapisy… czyli wymagania dla Dyrektora

Znikające zapisy… czyli wymagania dla Dyrektora
Wstecz

Znikające zapisy… czyli wymagania dla Dyrektora

18 października 2023

„Nasze” ciche Białobrzegi i sprawy kalibru lokalnego, czyli takie o których albo nikt się nie dowie, albo nigdy nie będą medialne, albo zaraz zapominamy.

Małe miasteczko, gdzie władza lubi ciszę, a mieszkańcy, którzy mówią więcej są w najłagodniejszej sytuacji mieszani z błotem i deprecjonowani. 

Przechodząc do sedna i rozwiązania zagadki z naszego postu na FB z dnia 17.10.2023 r. Jeden z komentujących odpowiedział poprawnie. Dokument B był oficjalnym dokumentem rekrutacji na stanowisko Dyrektora Zakładu Usług Komunalnych (dalej ZUK). Dokument A to oficjalny dokument rekrutacji na stanowisko Kierownika Oczyszczalni i Przepompowni Ścieków. Pisaliśmy również o tym, że to nie koniec historii.

Historia o rekrutacji na stanowisko Dyrektora ZUK

Mamy rok 2019, listopad. Rozpoczyna się nabór na stanowisko dyrektora. Nabór jakich wiele. Miesiąc później zostaje wybrana osoba która piastuje ten urząd kilka miesięcy. Już pod koniec lutego 2020 rusza nowy nabór. W marcu 2020 zostaje wybrany nowy dyrektor, który swój urząd piastuje do dziś. 

No ale co w tym dziwnego?

Jedna kwestia to niewyjaśnione przyczyny rezygnacji pierwszego wybranego kandydata, który wcześniej był… komendantem Państwowej Straży Pożarnej w Białobrzegach (!). Druga kwestia to znikający zapis w wymaganiach na to samo stanowisko na przestrzeni zaledwie kilku miesięcy – „w tym 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych”

Niby nic, prawda?

Naszym zdaniem to bardzo znacząca zmiana. Na czyje polecenie została dokonana? Dlaczego? Dyrektor ZUK to stanowisko zarządzające wg stanu na maj 2022 ok 20 pracownikami na umowach o pracę. To zaraz po urzędzie gminy najbardziej eksponowana jednostka i stanowisko, które odpowiada za „obraz Białobrzegów” i stan całej gminy. 

Same zadania ZUK to:

– Administrowanie gminnym zasobem mieszkaniowym
– Administrowanie cmentarzem komunalnym
– Administrowanie szaletami miejskimi
– Zarządzanie drogami gminnymi i wewnętrznymi
– Zarządzanie oświetleniem drogowym i parkowym
– Zarządzanie Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)
– Zarządzanie targowiskiem miejskim w Białobrzegach
– Zarządzanie systemem informacji miejskiej
– Utrzymanie czystości na terenie gminy
– Utrzymanie i pielęgnacja terenów zielonych
– Utrzymanie pomników i miejsc pamięci narodowej
– Zadania związane z opieką nad bezdomnymi zwierzętami
– Obsługa techniczna imprez o charakterze wizerunkowym dla Gminy

Dlatego uważamy, że takie zmiany w rekrutacjach to działania mające niewiele związku z etyką. Jeśli chce się dla swojego miasta, swojej małej ojczyzny, jak najlepiej, to chyba racjonalnym jest rekrutować według wysokich standardów, lecz nie skrojonych pod żadną konkretną osobę.
To jak? Nie ma czym się przejmować? Dla Ciebie też zmieniano zapisy w rekrutacji do Twojej pracy? Jest JAKO TAKO, ale przecież coś się dzieje, jest dobrze.

Jeszcze raz powtarzamy. Transparentna władza to nasz cel statutowy. Patrzymy, weryfikujemy, sprawdzamy, informujemy. Dla nas nie ma świętych krów. 

Przeczytaj również